-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12591 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر بين 3 و 4 شك كرديم چه بايد كرد؟



شكيات نماز 22 قسم است، كه هفت قسم آن نماز را باطل مي كند :

1. شك در نمازهاي دو ركعتي واجب؛

2. شك در شماره ركعتهاي نماز سه ركعتي؛

و ...

وبه شش شك اعتنا نبايد كرد، مثل شك در چيزي كه محل بجا آوردن آن گذشته است. مثلاً در ركوع شك كند كه حمد را خوانده يا نه، به اين شك اعتنا نكند، و نمازش صحيح است، و سجده سهوي ندارد.

و در نه (9) مورد اگر در شماره ركعتهاي نماز چهارركعتي شك كند، نمازش صحيح است.

مثلاً بين سه و چهار در هر جاي نماز شك كند، بنا را بر چهار بگذارد، و نماز را تمام كند، و بعد از نماز يك ركعت نماز احتياط ايستاده، يا دو ركعت نشسته بجا آورد.

و نماز احتياط چنين است كه نيت مي كند، و الله اكبر مي گويد، و حمد را آهسته مي خواند، و بدون اينكه سوره و قنوت را بخواند، ركوع مي رود، و سجده، تشهد، و سلام را بجا مي آورد. در اينصورت وظيفه اش را انجام داده است.















. رساله عمليه مراجع تقليد شيعه

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.